Noodnummer 101

Campagne 2016: "Doe zoals mij, drugsvrij"

 

  

 

Deze drugscampagne kwam tot stand via de wedstrijd 'What's next?' die georganiseerd werd voor de leerlingen van de tweede en derde graad van het secundair onderwijs. Ze kregen de opdracht om de nieuwe drugpreventie campagne voor de preventiedienst te ontwerpen.

Bedoeling van deze wedstrijd was dat jongeren direct gesensibiliseerd werden omtrent middelengebruik door zelf een campagne uit te werken. Jongeren werden in de voorbereiding begeleid door de preventiecoördinator en verworven kennis omtrent middelen en -misbruik. Tevens werden ze geleid naar betrouwbare informatiebronnen en hulpverlening in de regio en werd er over het thema gediscussieerd in de klas. In totaal zijn ruim 300 leerlingen bereikt.

Veertien klassen waagden hun kans, 5 uit Ieper, 8 uit Poperinge en 1 uit Wervik.

Op 2 mei 2016 stelden de klassen hun ontwerp voor aan de jury, bestaande uit de toenmalige korpschef HCP Luc Deryckere, Kristof Louagie, Marketing Communications Manager Bellewaerde, Lieven Gheysen, zaakvoerder Panach' en preventiecoördinator Rebecca Depuydt.

Winnaar was 5e BSO - Haarzorg uit het Technisch Instituut Immaculata, Ieper. 
Met hun campagne "DOE ALS MIJ, DRUGSVRIJ!" willen ze een positief statement overbrengen. 
Dit vanuit hun toekomstig beroep als kapster. "We zitten in haarzorg. En als kapster is het belangrijk om je goed te voelen in je vel. We moeten trots en fierheid uitstralen, niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze klanten.
"Het magenta olifantje in het logo is een fier en trots olifantje. Dit kan je zien aan z'n strikje, maar ook aan de manier waarop de olifant wordt afgebeeld. Hij loopt fier en trots rond met zijn slurf omhoog en zijn staart in de lucht.

Passende gadgets zijn polsbandjes, poncho's en de traditionele T-shirts. 

 

doezoalsmij